Alfabetyczny spis rodzin w Św. Józefie i Św. Stanisławie: „D”

ŚW. JÓZEF:

Daglemann Michał + Anna Perzak
Daglemann Adam (s. Michała) + Katarzyna Cwanek
Daglemann Leopold (s. Michała) + Zofia Pomykała
Daglemann Wojciech (s. Michała) + Anna Paliczak
Danyluk Szymon + Ewa ?
Dekret Władysław + Melania Sroka
Dekret Włodzimierz + Melania Rudnik
Demus Andrzej (1842-1917) + Franciszka Walankiewicz
Demus Aniela (c. Andrzeja) (1921) + Jan Bernat
Demus Anna (c. Andrzeja) + Piotr Gliniany
Demus Katarzyna (c. Andrzeja) + Ludwik Kuśmierz
Demus Jan + Zofia Mazur
Demus Józefa + (1919) Jan Rabczak
Demus Marianna + Marcin Kamiński
Demus Zofia + (1907) Jan Bednarz
Dęboka Franciszek + Katarzyna Szumiga
Dobosz Andrzej + Marianna Cierniak
Dobosz Józef + Anna Sitarz
Dobosz Anna + (1932) Bronisław Jakubowski
Dobosz Rozalia + Kacper Wilk
Dobosz Zofia + (1922) Mikołaj Bojczuk
Dudek Agnieszka (c. Michała) (1888-1945) + Józef Wilk
Dubanik Jan + Marianna Tadla (1860-1900)/Marianna Pobuła-Mularz
Dudek Antoni + Stefania Giemza

Dulanowicz Wojciech (1874-1924) + Marianna Serafin
Dulemba Stanisław + Katarzyna Trojnar
Dulemba Wiktoria
Dulemba Władysław (s. Stanisława) (1902-1968) + Helena Martynus
Duliban Jakub + Katarzyna Machniak
Duliban? Katarzyna (1868-1941) + Jan Szajner
Duplaga Franciszek (1867-1942) + Marianna Gwozdacz
Duplaga Julianna (c. Franciszka) + (1921) Władysław Świętaniowski
Duplaga Aniela + (1920) Jan Wilk
Durachta Jan (s. Józefa) (1842-1929) + Agata Skowron
Durachta Agata (c. Jana) + (1906) Andrzej Czuj
Durachta Anna (c. Jana) (1897-1988) + Ludwik Głowacki
Durachta Marianna (c. Jana) (1890-1959) + Jan Moryl
Durachta Michał (s. Jana) + Katarzyna Woźniczka
Durachta Emilia + Jan Wilk
Durachta Agata + Józef Zięba
Dworak Józef + Zofia Kopeć
Dziaduła Franciszek (1870-1944) + Karolina Rychlicka
Dziaduła Bolesława (1912-1994) + Franciszek Czachor
Dziedzic Anna (c. Wojciecha)

ŚW. STANISŁAW:

Diolorak Helena+ Paweł Czech (Wypychanówka)
Diolorak Piotr + Antonina Sulima
Dołęga Piotr + Anna Całka
Domino Agata + Wojciech Skowroński (Bednarówka?)
Dudek Ludwik + (1928) Franciszka Kaciała
Dudek Michał + Ewa Kret
Dudek Waleria+ Mateusz Bożek
Dudek Władysław + Józefa Gąsłowska
Dudzic Amelia + Józef Wajs
Duliban Bronisław (s. Jakuba) + (1927) Wiktoria Kloc
Duplaga Władysław (s. Franciszka) + Anna Ćwik
Durachta Jan (s. Jana) + (1910) Anna Moryl
Dziedzina Zofia+ Paweł Gąsiorek (Siedliska)
Dzik Maria + Antoni Kardyś
Dzugaj Marcin + Katarzyna Pafilak

22 Komentarze

  1. Posted by Agnieszka Rogóż on Listopad 30, 2015 at 9:59 pm

    Chciałam zapytać, czy wymienione tu rodziny Dudek – zarówno z Św. Józefa, jak i z Św. Stanisława, to rodzina z Agnieszką Dudek (córka Michała i żona Józefa Wilka)??

    Odpowiedz

  2. Posted by mandarynka on Grudzień 30, 2015 at 12:32 am

    ja jestem z rodziny dudek michał był moim wójkiem a bratem dziatka ludwika dudek a kogo pani poszukuje i z kąt pani jest bo ja jestem z okolic Góralic

    Odpowiedz

    • Posted by Agnieszka Rogóż on Grudzień 30, 2015 at 11:49 am

      Jak już wspomniałam – moja prababcia Agnieszka Wilk była z domu Dudek. Jej ojcem był Michał Dudek, a matką Maria Dudek z domu Babiarz. Na temat rodziców Michała nie mam już żadnych informacji. Chcę odnaleźć jak najwięcej rodziny i ogólnie przodków – tworzę drzewo genealogiczne. Moja rodzina (przynajmniej ta ze strony Mamusi) po wyjeździe z Św. Józefa osiedliła się w Pawłowiczkach na Opolszczyźnie. Ja na razie mieszkam w Lubaniu. Czy jest możliwe, że jesteśmy rodziną?? To mój mail: agnieszka.czapla@pocza.fm

      Odpowiedz

      • Posted by Nowak Ryszard on Luty 16, 2016 at 10:05 pm

        Znałem pana Floriana Dudka z Lubawki umarł gdzieś w 2007 roku.Podczas okupacji był elektromonterem w Jaremczu.

  3. Jestem na 99% pewien, że zarówno Agnieszka Dudek (Wilk) (ur. 1888) jak i Walenty Dudek (ur. 1873) to rodzeństwo – dzieci zamieszkałych w Bednarówce Michała Dudka i Marii Babiarz.

    A z kolei Michał Dudek (i to byłaby tyleż ciekawa co podejrzana zbieżność imion) to syn …Walentego i Katarzyny ?

    Odpowiedz

    • Posted by Agnieszka Rogóż on Styczeń 2, 2016 at 11:00 am

      Myślę,że to nic podejrzanego / dziwnego z imieniem dziadka Walentego i wnuka Walentego – w tamtych czasach bardzo często nadawano imiona po dziadkach,bądź rodzicach. Stąd najczęściej muszę posiłkować się drzewem w rozmowach o przodkach,żeby wiedzieć o której osobie mówimy 😉

      Odpowiedz

  4. I jeszcze taka ciekawostka:
    wygląda na to, że w okolicach 1900 roku w Bednarówce mieszkała też…siostra Michała Dudka (czyli ciotka Walentego i Agnieszki) – Rozalia. Była żoną Mateusza/Macieja Pszenicznego.

    Dodatkowo: mam też informacje o dwójce dzieci Michała Dudka i Marii Babiarz – to urodzeni w Bednarówce Józef (1897) i Paulina (1900).

    Jest jeszcze tajemniczy Walenty II Dudek z Bednarówki (mąż Agnieszki Kiljan) – w 1897 roku urodziła im się w Bednarówce córka Katarzyna.
    Walenty II to syn Jana Dudka. Może Jan to kolejny z synów Michała Dudka?

    Odpowiedz

    • Posted by mandarynka on Styczeń 2, 2016 at 1:00 am

      to musieli być inni bo walenty i katarzyna mieli 14 dzieci być może że to rodzeństwo walentego mojego pradziadka ale tego niewiem jeszcze bo niewiemy jak miał na imie jego ojciec tak by miał być że walenty miał rodzeństwo a mój pradziadek miał syna michała a jego żona to ewa ale niewiem jak z domu wiem tyle że jej siostra (zofia chamioła niewiem jak miał na imię jej mąż nie mieli dzieci) michał miał tylko 1 córke Marie + Gustek Pajer mąż + agnieszka i wioleta ale oni mieszkają w szczecin podjuchy chyba że się to nie zgadza,

      Odpowiedz

      • Posted by Agnieszka Rogóż on Styczeń 2, 2016 at 11:06 am

        No to jeśli jesteśmy rodziną,to jakoś szerzej by trzeba to zbadać. Ale mam jeszcze jedno pytanie – zakładam,że skoro jest Pani tu na blogu,to rodzina Dudek z Pni strony też mieszkała w Św. Józefie,bądź okolicy??

  5. Posted by mandarynka on Styczeń 3, 2016 at 12:06 am

    tak zgadza się mieszkali najpier w chorosno a potem św stanisław tylko oni wszyscy razem nie przyjechali z tamtąd bo część rodzenistwa dziadka ludwia dudka czyli syna walentego i katarzyny z domu bury została tam i potem zostali zesłani na sybir wiem że był to Józef+karolina z dom juszczyk— antoni dudek i stefania gremza— julia dudek+władysław jan bystryk osiedlili sie okolice wrocławia tadeuszdudek +anna ryzner pawłowiczki dokładnie to gorce syn jego kędzierzyn kożle wiem od cioci i florian dudek +zofia ryzner siostra anny żony tadeusza oni mieszkali w lubawce a rodzice ich w góralicach zachodniopomorskie ludwik,+franciszka kaciała waleria + bożek mateusz eugenia+błaż bronisław michał+ewa ???niewiemy jak z domu ale miała siostre zofie chamioła po mężu wszyscy mieszkali obok siebie .

    Odpowiedz

  6. Posted by mandarynka on Styczeń 3, 2016 at 12:09 am

    walenty dudek senior pochowany jednak w lubawce nie w pawłowiczkach to pewne pomyliła kuzynka ale poprawiła moja ciocia.

    Odpowiedz

    • Posted by czaplutka on Marzec 22, 2017 at 9:20 pm

      Mam namiary na rodzinę Dudków mieszkającą w Góralicach (zachodniopomorskie). Jeszcze się z Nimi nie kontaktowałam, ale w najbliższym czasie chyba już będę. Chciałam tylko dopytać – Pani nie jest z Góralic?? W programie, w którym tworzę drzewo genealogiczne (MyHeritage Family Tree Builder) znalazłam dwie osoby, które tworzą drzewo Dudków,ale nie udało mi się z nimi skontaktować.

      Odpowiedz

  7. Posted by mandarynka on Styczeń 3, 2016 at 12:20 am

    walenty miał napewno rodzeństwo być może że to brat i też miał syna ale katarzyny mama miała na imię agnieszka ale z domu bury czy to można sprawdzić prożba do administratora stron.

    Odpowiedz

  8. Znałem Floriana Dudka ze Św. Józefa.Podczas okupacji pracował w posterunku energetycznym w Jaremczu/ Zmarł w 2007 roku w Lubawce tam mieszka jeszcze jego syn Henryk Dudek (urodzony już chyba na ziemiach odzyskanych).

    Odpowiedz

  9. Posted by Witold Dubanik on Luty 19, 2017 at 3:44 pm

    Interesują mnie losy Dubanik Jana + Marianna Tadla (1860-1900)/Marianna Pobuła-Mularz, które znalazłem na tej stronie. Możliwe, że to może być mój pra dziadek ? Czy może mi w tej informacji pomóc ?

    Odpowiedz

  10. Posted by Danuta on Luty 22, 2017 at 9:09 pm

    Witam.czy istnieje ciag dalszy spisu rodzin z tych wsi?

    Odpowiedz

  11. Posted by Danuta on Luty 22, 2017 at 9:14 pm

    Moi dziadkowie tam mieszkali.Ludwik Widła i zona Helena.Posiadam książkę napisana przez pana Floriana Ciurusia- Wieś św. Józef .

    Odpowiedz

  12. Posted by Kruszyńska on Marzec 22, 2017 at 2:51 pm

    A czy pańswu coś wiadomo na temat Pauliny Babiarz zamieskszkałej w Nowej Wsi pod Bednarówką parafia. Ponoć jej siostra pracowała na plebani. Paulina Babiarz po mężu Zabłocka to babcia mojego taty. mąż to Michał Zabłocki mieli syna Jana ur. 25.01.1925

    Odpowiedz

  13. Posted by Kruszyńska on Marzec 22, 2017 at 2:53 pm

    Ze strony mojej mamy to cała rodzina mieszkała w św. Stanisławie i Józefie : Wypyski, Czuje, Dembińscy, a w Szeszorach Skoreccy mój adres skoreccy@wp.pl

    Odpowiedz

Skomentuj

